Fig Tree

28 september 2022 - Kafue National Park, Zambia

Na Busanga Plains zijn we naar een ander deel van het Kafue NP gegaan; hier zaten we ook op een bush camp (geen hekken e.d.) waar slechts 4 tenten staan. Het centrale gedeelte, dus waar we eten en zo, was "onder" de vijgenboom en dus had de campsite ook de toepasselijke naam "Fig Tree". (en de apen in de boom gooiden met de vijgen, dus oppassen geblazen ;-)!) Er was naast ons slechts 1 andere gast, een van oorsprong Britse dame, ver in de 70, maar al sinds haar 24e woonachtig in Zambia. Ze was erg fanatiek in het fotograferen, maar verder ook erg geïnteresseerd in alle weetjes. Deze campsite wordt gerund door een Britse dame Joanne en omdat deze campsite slechts een aantal maanden per jaar geopend is, woont zij de helft van de tijd in UK en de andere helft in Zambia. Ook hier was Brian weer onze gids tijdens de wildritten. Weer veel gezien; van heel veel vogels tot een groep van 13 leeuwen. En de tse-tse vlieg niet te vergeten ;-). Tijdens 1 van onze siesta's hier, hebben we in het zwembad gelegen, met mooi uitzicht over de bush. Omdat het 's middags ver boven de 30 graden was, was dit erg welkom :-).