North Luangwa

3 oktober 2022 - North Luangwa National Park, Zambia

Toen we de vorige keer in Zambia waren, hebben we een dagtrip gamedrive in South Luangwa gedaan, zodat we een stuk noordelijker konden gaan. Omdat we dit zo mooi en ongerept vonden en omdat de gids ook heel enthousiast was, besloten we toen al, dat als we een keer terug zouden gaan naar Zambia, we ook naar North Luangwa zouden gaan.

Na een laatste ontbijt bij Flatdogs, waar we nog even konden genieten van de olifanten die door het camp liepen (oppassen geblazen), werden we om 8 uur naar Mfuwe airport gebracht; we zouden om 9 uur vliegen naar de Mwaleshi airstrip. We meldden ons bij de incheckbalie, maar de piloot was nog niet gesignaleerd, dus maar even rustig afwachten. Nou ja, rustig, ik en kleine vliegtuigjes gaat niet altijd goed samen. En ja, we zouden in een Cessna vliegen, just the 2 of us met de piloot! Op een gegeven moment kwam er een gids van Remote Africa Safaris naar ons toe en na wat heen en weer gebel, was de piloot gevonden en konden we vertrekken. Jeroen mocht voorin zitten en ik "verstopte" me achter de piloot en was blij dat het nog vroeg op de dag was en er nog niet veel warmte bubbels in de lucht zaten, zodat de turbulentie ook meeviel. Vanuit het vliegtuig hadden we mooi overzicht over dit deel van het Luangwa gebied en kon je ook goed de olifantenpaadjes zien. Na ongeveer 40 minuten, landden we op de airstrip en de volgende jeep stond ons al weer op te wachten. Toen was het nog een uurtje om bij ons laatste camp aan te komen. We moesten 2 x door water; de 1e keer staken we de Mwaleshi rivier over, heel ondiep (met de jeep) en de 2e keer moesten we de Luangwa rivier door; ook dit deden we met de jeep, dus het begon al redelijk avontuurlijk ;-) maar goed te doen hoor!

We zaten hier ook weer in een bushcamp en hier waren 4 chalets, nou ja, zo noemden ze dat zelf ;-). We konden vanaf ons bed zo naar buiten kijken, daar zat geen raam of iets dergelijks (zie foto's). Ook hier moest je goed kijken voordat je naar de centrale ruimte ging of er geen beesten op het pad liepen en in het donker mocht je ook niet zonder begeleiding. We hebben hier ook weer meerdere wildritten gedaan, zowel 's ochtends als 's avonds. Heel veel gezien, hyena's, wilde honden, maar ook weer veel vogels, olifanten, zebra's en veel antilopen.

1. Carla:
    6 oktober 2022
    Geweldige foto's! Ik mocht niet over op reageren, dus dan maar hier. Ik werd vandaag verblijd met allerlei reisverhalen... gezellig! Inmiddels zijn jullie weer thuis, dus genieten van de foto's en de mooie herinneringen! Het was een avontuurlijke reis!
  2. Rias:
    6 oktober 2022
    Dank Marieke en Jeroen,
    Voor het kijkje in de Zambiaanse keuken!
    Ik heb er van genoten.
  3. Sandra Graafland:
    7 oktober 2022
    Gaaf hoor! Spannend in zo'n vliegtuigje. En daar dus steeds ff checken voor je op de wc gaat zitten haha
  4. Mier:
    9 oktober 2022