Home sweet home!

29 september 2018 - Delft, Nederland

Hoi allemaal,

we zijn weer thuis! Na een lange reis die op donderdagmiddag begon, zijn we gisterochtend weer veilig op Schiphol aangekomen. We vlogen eerst van de Seychellen naar Nairobi en daar vandaan vlogen we rond middernacht naar NL. Op Nairobi hadden we meer dan 5 uur wachttijd en het bleek een klein vliegveld te zijn. We hebben op ons gemak wat gegeten en zijn toen in de buurt van de gate gaan zitten. Op onze boarding pass stond dat we al om 21:15 uur moesten boarden, maar we vlogen pas om 23:55 uur. We dachten dat het een foutje was.... Om ons heen zat iedereen maar te hoesten en te proesten en de stoeltjes zaten niet lekker.... rond 21:30 uur toch maar eens bij de gate gaan kijken, en ja hoor het pre-boarden was begonnen. We zagen een relaxtere zitruimte, dus we zijn er maar in de rij gaan staan. Onze reisdocumenten werden aandachtig bestudeerd en onze tassen werden nog een keer op explosieven gecontroleerd en dat ging allemaal op het Afrikaanse tempo, dus we snapten wel waarom dit al zo vroeg in gang was gezet ;-). Uiteindelijk bleken de stoeltjes in die andere ruimte net zo rot te zitten ;-) dus we waren blij toen we uiteindelijk in het vliegtuig zaten en we lekker op een rijtje van 2 konden zitten :-). Er zat ook niemand achter ons en konden lekker ver naar achter met onze stoelen! Al voordat ze met de bekende nootjes langskwamen, lag ik te pitten.... De vlucht is voor mijn gevoel echt snel gegaan, want "opeens" ging het licht in het vliegtuig weer aan.

De laatste 2 dagen op de Seychellen hebben we redelijk weer gehad; in ieder geval een stuk minder regen dan de eerste dagen, maar nog steeds te veel stroming en wind om te kunnen zwemmen of snorkelen, dus dat was wel jammer. Maar verder hebben we er goed kunnen uitrusten.

Nu nagenieten met de foto's en de was ;-) haha en dromen over een volgende reis. Maar we kijken in ieder geval terug op een mooie huwelijksreis!

Leuk dat jullie meegereisd hebben en bedankt voor jullie reacties en tot een volgende keer!

Wist je dat:

- giraffes (ook) botten eten?
- van de antilope soorten de nyala het minst bang is voor mensen en dat dit komt omdat ze in de natuur veel met de bavianen samenleven en ze een grote gelijkenis zien tussen de mens en de baviaan?
- de pootafdruk van de voorpoten van een olifant groter zijn dan die van de achterpoten?
- olifanten ook rechts of links zijn en dat je dit aan hun slagtanden kan zien?
- we in Zuid-Afrika ongeveer 2500 km hebben afgelegd?
- we in Zuid-Afrika plaatsen als Middelburg, Ermelo, Belfast en Amersfoort zijn tegen gekomen?
- we ruim 3500 foto's gemaakt hebben?
- we in het laatste wildpark ook nog een jachtluipaard hebben gezien maar dat deze zo ver weg lag dat we nog een keer terug moeten om ze van dichterbij te kunnen zien?
- witte auto's goedkoper zijn in Zuid-Afrika dan een "gekleurde" auto en je daarom bijna alleen maar witte auto's ziet?
- we overal Nederlanders zijn tegen gekomen behalve op de Seychellen?
- dat de walvissentocht die we gedaan hebben een huwelijkscadeau was? Thanks Mier :-).

PS er staan nog wat nieuwe foto's online maar doordat die eerder genomen zijn dan de laatste foto's die ik ge-upload heb, staan ze tussen de andere foto's.

1. Mier:
    Welkom thuis!!
    En fijn dat het cadeau verzilverd is! 😘
  2. Rias:
    29 september 2018
    Nogmaals WELKOM thuis en bedankt voor de prachtige verhalen en schitterende foto's.

Heerlijk die weetjes, die je aan dit laatste verhaal hebt toegevoegd. Ik wist er twee van. ;)
    En ongelooflijk meer dan 3500 foto's. Moet je eens bedenken wat dat zou kosten in de oude analoge wereld om die te laten ontwikkelen en afdrukken: dat is al gauw > fl 3.500!

Rust nog even uit en geniet lekker na. Tot snel.
  3. Harmien:
    29 september 2018
    Welcome home na deze prachtige reis. Suc6 met uitzoeken van de foto's, enne ik hoor graag de verhalen. tot snel
  4. Carla:
    29 september 2018
    Alweer thuis en lekker in jullie eigen bed! En ook niet meer op rotstoeltjes zitten hahahaha! Het was zeker een enerverende huwelijksreis. En 3500 foto's om uit te zoeken, daar ben je wel even zoet mee. Rust lekker uit en geniet van de herinneringen!