Na regen komt zonneschijn!

25 september 2018 - Mahé, Seychellen

Hoi allemaal,

na 3 dagen regen hadden we vanochtend opeens een blauwe lucht!

Maar eerst terug naar vorige week. Op donderdagochtend hadden we nog een ochtend game drive. Het had de hele nacht hard gewaaid en ik had totaal geen zin om uit bed te gaan toen de wekker om 5 uur ging. Maar goed Jeroen had gelijk, we kwamen voor de beestjes dus hup uit bed en aankleden. Het was ook niet dat ik niet op gamedrive wilde, het was meer het vooruitzicht van daarna: ruim 500km naar Johannesburg. Gelukkig dat we de gamedrive niet hebben overgeslagen: jonge wilde honden gezien; eerst bezig een prooi op te eten en later waren ze enthousiast aan het spelen: heel gaaf! Iedere keer als wij de jeep verplaatsten om ruimte te maken voor anderen waren ze zo nieuwsgierig en liepen ze met ons mee! Rond half 9 was het tijd voor ons warme drankje en dat was ook wel nodig want het was echt koud (en winderig) die ochtend. Na onze ranger’s special (koffie, warme choco en amarula) gingen we weer verder. Opeens was daar wel een erg bijzondere boom, nl 1 met een schommel. Stond er een koelbox naast met glazen en champagne. Omdat we allemaal zouden uitchecken die ochtend, kregen we nog een glas bubbels aangeboden! Toen we weer bij de lodge aankwamen konden we lekker opwarmen bij het haardvuur en na het ontbijt gingen we op pad naar Johannesburg. Het was voor een groot deel een redelijk goede weg maar veel vrachtwagens, mist en regen dus zo vlot als in NL ging het niet ;-). Uiteindelijk waren we om 18 uur bij onze accomodatie, net voordat het licht (buiten) echt uit gIng. De volgende ochtend konden we rustig aan doen. Op ons gemak ontbijten, tassen in de auto en op naar het vliegveld. Het was maar een kwartiertje rijden en de auto inleveren ging ook voorspoedig. Toen op zoek naar de balie van Air Seychelles. Het bleek de allerlaatste balie te zijn en ze waren bezig om alles klaar te maken voor de check-in. Security en paspoortcontrole ging ook vlot en toen maar winkeltjes gekeken en een koffietje gedaan om de tijd te doden. We vlogen netjes op tijd en het was toch nog wel een groot en vol vliegtuig. Ook de paspoortcontrole en bagage afhandeling op de Seychellen ging voorspoedig en toen we in de aankomsthal aankwamen, stond onze chauffeur al op ons te wachten. Het was ongeveer 20 min rijden naar het hotel en omdat het al donker was, konden we eigenlijk alleen zien dat het de weg erg slingerde ;-). In het hotel werden we ook al verwacht en we hadden nog net 20 min voordat het restaurant dicht ging ;-).

Op zaterdagochtend leek in 1e instantie de zon te schijnen maar dat duurde niet lang en eigenlijk hebben we bijna non-stop regen gehad tot vanochtend. Met als hoogtepunt van de regen en storm gister het ingestorte plafond van ons balkon.... er was vrij snel een nieuwe kamer geregeld en oh wat vervelend, 1 met een bubbelbad op t balkon... tja als t dan slecht weer is, dan maar in dat bad met uitzicht op de Indische Oceaan. Maar vanochtend hadden we dan toch een blauwe lucht en was de wind wat gaan liggen, voor zolang dat dan duurt haha. De wereld ziet er hier dan toch meteen anders uit! Voor morgen voorspellen ze ook zon, dus daar kijken we wel naar uit! Maar we rusten goed uit met ern boekje en een puzzeltje en een drankje erbij :-). Donderdagmiddag begint onze terugreis (waar ik nog even niet aan wil denken), dus dit is in in ieder geval het laatste bericht vanaf onze reis!

ps terwijl ik dit bericht beneden bij de bar aan t typen ben, worden alle ramen en deuren al weer gesloten... er zal weer wat aankomen.... 🌧💨.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla:
    25 september 2018
    O jee, het einde van de reis is alweer in zicht! Wat jammer van het slechte weer op de Seychellen, het ziet er daar prima uit! Geniet nog lekker van de laatste dagen! En een goede reis terug. Hier is inmiddels de herfst gearriveerd! ;-)
  2. Christie en Tom Land:
    25 september 2018
    Hoi Marieke en Jeroen,
    Weer zeer genoten van jullie reisverhalen en foto's.Sommige zouden uit ons fotoalbum kunnen komen,
    maar jullie hebben beduidend meer wild gezien (wij waren daar rond kerst,ooit).Geniet van de laatste dagen en wel thuis. Christie en Tom
  3. Sandra Graafland:
    27 september 2018
    ondanks die regen op het eind toch een geweldig mooie reis geweest. goeie terugreis
  4. Mier:
    29 september 2018
    Wat een cadeau: wilde honden op je laatste gamedrive!!!
  5. Rias:
    29 september 2018
    Dat is nog eens een bijzonder einde van een prachtige huwelijksreis. Veel storm en regen op een zonnig eiland, waarbij het dak van je plafond op het balkon neerstort. Het levert wel hele schitterende foto's op.

We hebben genoten van je reisverslagen Marieke.
    Jammer dat jullie nu weer thuis zijn. Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad.

Tot snel!