Via Swaziland aan de kust aangekomen!

16 september 2018 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

hier weer een berichtje van ons!

De laatste 2 game drives in Thornybush waren nog fantastisch. Op de middag gamedrive nog heel veel neushoorns gezien. Twee daarvan door mij gespot :-), een moeder met een kleintje! En als toetje aan het einde van die dag wilde honden gezien! Wow, die stond nog op onze bucketlist en hebben we nu van redelijk dichtbij gezien.

Tijdens de ochtend game drive hadden we het geluk een hele groep overstekende leeuwen te kunnen zien: 14 in totaal!! Voorop 3 leeuwinnen, gevolgd door 10 jongen (in verschillende leeftijden), gevolgd door het mannetje. Dit waren dezelfde leeuwen als die we daar eerder gezien hebben en toen redelijk lui waren. Ze liepen wederom erg dicht langs de truck! En wat zijn ze mooi!

Verder hebben we lang staan kijken naar een vrouwtjes olifant die een boom aan t snoeien was om zo de bast er vanaf te kunnen kauwen. Het jong dat erbij was probeerde haar na te doen :-).

Na het ontbijt op vrijdag zijn we richting Swaziland gegaan. De grensovergangen gingen heel soepel. Het was uiteindelijk wel een erg lange dag en reis; vlak voor donker kwamen we bij onze accomodatie aan. Dit lag ook midden in ee natuurgebied en tijdens het laatste stukje ook nog antilopes en wrattenzwijnen gezien! We hebben hier in een beehive geslapen: zie de foto’s ;-). In de hut was het ruim genoeg, de deur was alleen wat laag, zelfs voor mij!

Gisterochtend na het ontbijt weer op pad gegaan en weer terug naar Zuid-Afrika. Ook nu gingen de grensovergangen weer heel soepel. Rond lunchtijd zijn we even bij Wimpy gestopt voor een lunch en daarna door gereden naar St Lucia. Daar hebben we gisteravond lekker vis gegeten. Het schijnt dat ‘s avonds de nijlpaarden hier rondlopen maar we hebben ze gisteravond niet gezien. We gaan zo ontbijten en dan naar t kantoortje waar we de walvissenticht kunnen boeken. Verder doen we het even weer wat rustiger aan.

Fijne zondag en groetjes van ons!

1. Chantal:
    16 september 2018
    Gaaf, wilde honden! Zo te horen, lezen en zien al heel wat moois gezien! Nu hopen op de walvissen! Veel plezier en lekker genieten
  2. Mier:
    16 september 2018
    Doe Willy de walvis de groetjes!!
  3. Carla:
    16 september 2018
    Weer een interessant reisverhaal en veel gezien! Het is zo te horen een zeer geslaagde honeymoon. Ik vind de "bijenkorf" wel heel erg ludiek! ;-) En mooi dat jullie wilde honden, olifanten, leeuwen enz. hebben gezien. Op naar het volgende avontuur!