Eerste bestemming!

9 september 2018 - Kiepersol, Zuid-Afrika

Hoi allemaal!

Gisteravond zijn we goed aangekomen in Johannesburg en de paspoort controle en bagage afhandeling ging een stuk sneller dan 2 jaar geleden :-). In de aankomsthal stond al iemand van ons hotel te wachten en er waren meer mensen die naar dat hotel moesten, dus toen t busje vol zat, gingen de eersten weg! Het was maar 10 minuutjes rijden. Overigens was het maar 7 graden, brrr... bij de accomodatie nog even een drankje gedaan en toen gaan slapen (onder een hele dikke deken :-)).

Vanochtend waren we op tijd wakker en hebben we lekker ontbeten. Het wordt weer een vakantie met veel eitjes ‘s ochtends. Jeroen vanochtend sunny side up en ik scrambled. Lekker! Het was overigens erg koud, mede veroorzaakt door een erg harde wind. Om 9 uur precies werd onze huurauto afgeleverd, een Toyota Avanza. Op ons gemak de auto ingepakt en toen op pad! Het was erg wennen aan het links rijden en de Japanse automaat (ruitenwisser- en richtingaanwijzer zitten omgedraaid, dus we hebben heel vaak de ruiten gewist ;-). Onderweg nog wat tussenstops gemaakt om te lunchen en de benen te strekken en na ongeveer 400 km en 5,5 uur later zijn we op onze eerste echte bestemming aangekomen: Kiepersol. De route was heel heuvelachtig en zijn meerdere tolpoortjes gepasseerd, maar hebben een ‘chip’ op de voorruit dus kunnen dan zo doorrijden.

We hebben vanuit ons huisje een mooi uitzicht en er zitten in de boom boven ons huisje veel wevers en hun nestjes.

We gaan hier zo een hapje eten en morgen een deel van de Panoramaroute rijden; we hebben ook wat tips van de eigenaar hier gekregen, dus dat is wel leuk!

ps even kijken of t lukt om foto’s te uploaden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miek:
    9 september 2018
    Dat koude is samen gelukkig een stuk minder koud. Geniet mensen, en probeer veel foto's te delen.
  2. Carla:
    9 september 2018
    Wel lachen met de ruitenwissers! Lijkt me doodeng om links te rijden in een vreemd land. Een leuk huis en wat schattig, die wevers! Zulke mooie vogeltjes! Jammer dat het zo koud is, hopelijk knapt het nog een beetje op. Heel veel plezier en tot de volgende update!
  3. Mier:
    10 september 2018
    Hoi!
    Ja, het ruitenwisserverhaal doet me denken aan onze reis in Australië. Tegen de tijd dat je gewend bent, ga je naar huis en ga je thuis weer ruitenwissen! ;-)
    Geniet van de panoramaroute!!!
    Mier xxx