Panorama route

10 september 2018 - Kiepersol, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

hier al weer een berichtje van ons! Vanochtend eerst weer heerlijk ontbeten en toen op pad voor onze sightseeing op de Panoramaroute. Eerst de zandweg hier af (ongeveer 3km) en toen via een heuvelachtige slingerweg met veel potholes/slaggate (oftewel flinke gaten in het wegdek) naar het eerste stadje (Sabie) waar we moesten tanken. Ook altijd weer leuk hier; doen ze voor je en in de tussentijd wassen ze je auto voor je :-). Daarna op weg naar ons 1e punt langs de route: de MacMac watervallen. Niet heel spectaculair als je grotere watervallen gezien hebt, maar blijft mooi! We besluiten de andere 2 watervallen te laten voor wat ze zijn! Op naar Graskop! Dit was een tip van onze lodge; we zijn hier naar een vrij nieuwe ‘attractie’ geweest, een lift in een Zuid-Afrikaans regenwoud, waar we 51m naar beneden zijn gegaan (met die lift) en in het ‘regenwoud’ konden rondlopen en toen weer met de lift om hoog gegaan! Was erg leuk! Daar ook nog wat gedronken en warme kip pasteitjes voor onderweg mee genomen!

Toen verder de route op. Omdat het inmiddels al later was dan gedacht, zijn we eerst naar het laatste punt gereden omdat we hier veel goede verhalen over hadden gelezen: de 3 rondavels. Behalve dat we schrokken van de hoeveelheid mensen die daar ‘opeens’ waren, was het uitzicht inderdaad erg mooi! We zijn verder gereden naar het volgende viewpoint hebben daar ons kip pasteitje opgegeten en zijn door gereden naar God’s Window. Dit viel erg tegen, ook weer veel toeristen en het uitzicht bij de 3 rondavels was stukken mooier!

Het auto rijden ging vandaag stukken beter; geen noodstops meer doordat Jeroen dacht dat ie nog iets met een koppeling moest doen ;-) (en waar dan de rem zit in een automaat).

Het weer was vandaag ook prima, lekker zonnetje en prima temperatuur om dingen te doen!

Zo weer lekker eten en op tijd naar bed. Morgen gaan we richting ons eerste safari onderkomen. Het is maar 70km van hier maar geschatte reistijd is minstens 2 uur, haha!

1. Albert en Mattie.:
    10 september 2018
    Mooie foto's en de ontspanning straalt van jullie af. Groetjes, Albert en Mattie
  2. Annemarie:
    10 september 2018
    Wow, dat ziet er mooi uit en klinkt gezellig (kip pasteitjes in Graskop); geniet ervan!
    Groetjes, Annemarie.
  3. Sandra Graafland:
    10 september 2018
    Ziet er super uit en sommige dingen herkenbaar :-) Geniet ervan!
  4. Carla:
    10 september 2018
    Het is wel een mooi gebied hoor! Ben benieuwd wat er volgende keer te zien is op safari! ;-)
  5. Mier:
    10 september 2018
    Mooie foto’s! En goed weer. Niet naar Blyde River Canyon geweest? Morgen lekker naar de beesten! Enjoy!!
  6. Rias:
    11 september 2018
    Hi Marieke en Jeroen,
    Wat een schitterende reis zijn jullie aan het maken. Prachtige foto’s en bijzonder om met een lift naar beneden het regenwoud in te gaan. Grappig dat jullie ook even in Sabi Sands waren (daar waren wij vorig jaar op safari). Lijkt me ook heel leuk op twee verschillende plaatsen game drives te doen om de verschillen te zien.
    Geniet er lekker van, Groet Marijke en Rias
  7. Marjan:
    11 september 2018
    Wat geweldig mooi is het daar!!! In het echt natuurlijk nog veel mooier, maar zelfs op de foto is de omgeving al om verliefd op te worden! 😍😍